.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
کاهش ۶۰ درصدی وصول مطالبات بانکی در مازندران
مدیرکل ثبت اسناد و املاک مازندران گفت: وصول مطالبات بانکی در سه ماهه ابتدای سال جاری نسبت به مشابه سال قبل حدود ۶۰ درصد کاهش داشته است.

به گزارش شمال نیوز، محمدحسن بهادر در حاشیه دومین کمیته اسناد اظهار داشت: تا پایان خرداد امسال ۵۱۷ میلیارد ریال معوقات بانکی از بدهکاران وصول کردیم که سهم بانکها و موسسات مالی و اعتباری خصوصی از این مبلغ بیش از ۳۰۸ میلیارد ریال بوده است.

وی وجود قوانین موازی و معارض، عدم اراده جدی شورای هماهنگی بانکهای استان و وضعیت موجود اقتصادی را از عمده دلایل این کاهش بیان کرد و افزود در این مدت بیش از ۱۲ هزار و ۹۲۱ میلیارد ریال مطالبات بانکی در کشور وصول شده است که استان مازندران از حیث رقم وصول در کشور رتبه ۶ و از لحاظ رشد متاسفانه منفی ۵۹.۶ درصد بوده است.

وی در ادامه از افزایش ۱۰۴ درصدی پرونده های تشکیلی اجرا در سه ماهه اول سال خبر داد و خاطر نشان کرد: در این مدت ۲ هزار و ۷۰۷ پرونده اجرائی در استان تشکیل شده که ۵۳۳ مورد آن مربوط به اسناد تعهدی و مهریه و ۱۵۹۱ مورد آن مرتبط با اسناد رهنی و قراردادهای داخلی بانکها و مابقی در خصوص چک و سایر پرونده های اجرائی بوده است.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک افزود مختومه کردن ۷۱۹ پرونده اجرائی در این مدت و وصول بیش از ۴۳ میلیارد ریال حق مزایده و نیم عشر و واریز آن به حساب خزانه دولت از دیگر اقدامات کارکنان و حاصل تلاش ۲۴ واحد ثبتی در استان بوده است.

بهادر در پایان با اشاره به تصویب بند ب ماده ۱۱۳ قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی تصریح کرد: اجرای مفاد اسناد رسمی لازم الاجرا از طریق دوایر اجرای ادارات ثبت استان به مراتب به صرفه در هزینه و وقت نسبت به محاکم قضائی خواهد بود./مهر


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.123 seconds.